Nazwa usługi: Postępowanie w zakresie praw konsumenckich
   
Kogo dotyczy: Powiatowy Rzecznik Konsumentów obsługuje mieszkańców gmin z terenu Powiatu (Gm. Chełmża, M. Chełmża, Gm. Czernikowo, Gm. Lubicz, Gm. Łubianka, Gm. Łysomice, Gm. Obrowo, Gm. Wlk. Nieszawka, Gm. Zławieś Wielka).
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 roku (Dz. U. z 2002 r. Nr 141 poz. 1176 z późn. zm.)
Ustawa
Art. 42 ust. 1 pkt 3 i ust. 4 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów z dnia 16 lutego 2007r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 50 poz. 331 z późn. zm.)
   
Lista dokumentów wymaganych do realizacji usługi:
  • wniosek o udzielenie pomocy w zakresie praw konsumenckich
  • dowód zakupu towaru/usługi oraz wszelkie dokumenty związane ze zgłaszanym problemem – kserokopie
   
Opłaty: Brak
   
Czas realizacji: Interwencja – Rzecznik na podstawie złożonego wniosku i dołączonych dokumentów występuje pisemnie do sprzedawcy proponując polubowne zakończenie sporu zgodnie z przepisami regulującymi sprzedaż konsumencką.

Porada – na podstawie przedstawionego problemu (telefonicznie, osobiście, pocztą elektroniczną) Rzecznik informuje z jakich uprawnień może skorzystać Konsument i jakie obowiązki na nim ciążą.
   
Tryb odwoławczy: Brak
   
Wybór  podmiotu:
Liczba odwiedzin: 610