Nazwa usługi: Postępowanie w zakresie praw konsumenckich
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Toruniu

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Toruniu

Towarowa 4-6/

 Toruń

http://www.bip.powiattorunski.pl/7503,postepowanie-w-zakresie-praw-konsumenckich.html

56 662 88 11

   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek o udzielenie pomocy w zakresie praw konsumenckich
  • dowód zakupu towaru/usługi oraz wszelkie dokumenty związane ze zgłaszanym problemem – kserokopie
   
Sposób załatwienia sprawy: Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów. Jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie naruszenia przez przedsiębiorcę przepisów prawa konsumenckiego, słusznego interesu konsumenta, w braku innego wyspecjalizowanego organu do rozstrzygnięcia sprawy, podjęcie działań celem polubownego zakończenia sporu cywilnoprawnego pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą
   
Opłaty:

Brak

   
Czas załatwienia sprawy: Interwencja – Rzecznik na podstawie złożonego wniosku i dołączonych dokumentów występuje pisemnie do sprzedawcy proponując polubowne zakończenie sporu zgodnie z przepisami regulującymi sprzedaż konsumencką.

Porada – na podstawie przedstawionego problemu (telefonicznie, osobiście, pocztą elektroniczną) Rzecznik informuje z jakich uprawnień może skorzystać Konsument i jakie obowiązki na nim ciążą.
   
Tryb odwoławczy: Brak
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 roku (Dz. U. z 2002 r. Nr 141 poz. 1176 z późn. zm.)
Ustawa
Art. 42 ust. 1 pkt 3 i ust. 4 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów z dnia 16 lutego 2007r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 50 poz. 331 z późn. zm.)
   
Inne informacje:
   
Formularz elektroniczny:
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: